هرچه به تعداد وعده های غذایی خود بیفزایید کالری بیشتری دریافت می کنید‎. اگرچه لاغر بودن اغلب می تواند سالم باشد، اما کمبود وزن ممکن است نگران کننده باشد. در بسیاری از مواقع کمی وزن به دلیل تغذیه نامناسب است و این برای سلامت بدن مضر می باشد. آنچه خواهید خواند، تنها توصیه های مفید و بی ضرر برای افزایش وزن است، اما فراموش نکنید قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی بهتر است راهنمایی های لازم را از پزشک متخصص دریافت نمایید. ۱ ) تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. هرچه به تعداد وعده های غذایی ...

چگونه چاق شویم؟



روش چاق شدن

هرچه به تعداد وعده های غذایی خود بیفزایید کالری بیشتری دریافت می کنید‎

 

اگرچه لاغر بودن اغلب می تواند سالم باشد، اما کمبود وزن ممکن است نگران کننده باشد. در بسیاری از مواقع کمی وزن به دلیل تغذیه نامناسب است و این برای سلامت بدن مضر می باشد. آنچه خواهید خواند، تنها توصیه های مفید و بی ضرر برای افزایش وزن است، اما فراموش نکنید قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی بهتر است راهنمایی های لازم را از پزشک متخصص دریافت نمایید.

 

۱ ) تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید

هرچه به تعداد وعده های غذایی خود بیفزایید کالری بیشتری دریافت می کنید. وقتی شما کمبود وزن دارید ممکن است زودتر احساس سیری کنید به همین دلیل تعداد وعده های غذایی خود را از  ۲-۳ وعده در روز به ۵-۶ وعده برسانید.

 

۲ ) اضافه کردن غذاهایی باکالری بالا به برنامه ی غذایی 

شما مجبور نیستید منحصرا غذاهای پرچرب بخورید تا وزن بگیرید. در واقع، اگر رژیم‌ را به گونه ای تنظیم کنید که شامل غذاهای غلیظ‌تر و چاشنی‌های اضافی باشد، پیوسته‌تر و صحیح‌تر وزن خواهید گرفت. موادی مانند پنیر، تخم مرغ، لبنیات، سوپ ها و خورشت ها را به برنامه ی غذایی خود اضافه کنید.

 

۳ ) غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید 

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، نان، شیرینی و غلات کامل را انتخاب کنید. میوه ها و سبزیجات، محصولات لبنی، آجیل و مغز ها و خشکبار سرشار از مواد مغذی هستند.

 

۴ ) مولتی ویتامین را فراموش نکنید 

غذاهای پر کالری معمولا فاقد مواد غذایی مغذی مانند : ویتامین ها، آب و مواد معدنی مهم هستند. که برای جبران آن مصرف روزانه ی مولتی ویتامین توصیه می شود. ویتامین ها برای ساخت و ترمیم مواد غذایی میکروبی ضروری هستند. سعی کنید آنها را در بین غذا مصرف کنید تا جذب سریعتری داشته باشند.

 

۵ ) نوشیدنی های کم کالری را حذف کنید

در رژیم غذایی خود چای، قهوه و آبمیوه با کالری کم (آب کرفس یا سبزیجات) و ارزش غذایی پایین را حذف کنید و در عوض نوشیدنی های سالم را با شیر و انواع میوه های تازه یا یخ زده تهیه کنید.

 

۶ ) میان وعده را فراموش ن��نید 

میان وعده های خوب مانند کره بادام زمینی, ساندویچ همراه با آووکادو، سبزیجات ، پنیر و گوشت بدون چربی، میوه های خشک و آجیل می توانند در افزایش وزن بسیار موثر باشند.

 

۷ ) گاهی به خود جایزه دهید 

افراد کم وزن به شیرینی توجه کمی می کنند. به طور مثال یک تکه کیک با بستنی می تواند مفید باشد که علاوه بر کالری بالا مواد مغذی را نیز به بدن می دهد. همچنین کلوچه های سبوس دار و ماست، میوه وگرانولا انتخاب های خوبی هستند.

 

۸ ) با شکم پر به تخت خواب بروید 

یکی از مهمترین وعده های غذایی، چیزی است که شما قبل از رفتن به تختخواب مصرف می کنید. خواب با مصرف کالری همراه است پس سعی  کنید قبل از خوابیدن کالری دریافت کنید.

 

۹ ) ورزش کنید 

با انجام فعالیت های ورزشی و نرمش های منظ، نیاز بدن به انرژی افزایش می یابد و اینکار دو حسن دارد.

 

اول اینکه : ورزش به خصوص تمرینات قدرتی می تواند به شما در ساختن عضلات و افزایش وزن کمک کند.

 

دوم اینکه :  ورزش همچنین به تحریک اشتهای شما کمک می کند.

 

منبع: بانوی شهر

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه